Konsultacje fizjoterapeutyczne - co to jest

Publikacja: Styczeń 22, 2021

Konsultacje fizjoterapeutyczne to profesjonalne wsparcie ze strony wykwalifikowanego fizjoterapeuty, które prowadzi do uzgodnienia konkretnego celu oraz planu terapii. Jest to indywidualnie dobrany program rehabilitacyjny.

Jak wygląda konsultacja fizjoterapeutyczna ?

Celem konsultacji fizjoterapeutycznych jest zdiagnozowanie problemu zdrowotnego oraz opracowanie programu rehabilitacji dostosowanego indywidualnie do pacjenta.
Konsultacja fizjoterapeutyczna rozpoczyna się od wywiadu na temat objawów, historii choroby, schorzeń współistniejących, przyjmowanych leków  itp.
Następnie są przeprowadzone badania diagnostyczne np. ocena zakresu ruchu w stawach, test siły mięśni.
Gdy pacjent wykonał już jakieś badania i przyniósł je na wizytę, wtedy wyniki badań omawiane są z pacjentem.
Po zebraniu wszystkich istotnych informacji, fizjoterapeuta stawia diagnozę, wyjaśnia pacjentowi przyczyny i skutki choroby, a także prezentuje najbardziej efektywne sposoby leczenia oraz terapii.
W ramach konsultacji mogą znaleźć się zabiegi z zakresu kinezyterapii, fizykoterapii, masażu i lub treningu funkcjonalnego.
Ważną częścią konsultacji jest również edukacja – np. zestaw ćwiczeń do samodzielnego wykonywania w domu oraz instruktaż.

Co daje konsultacja fizjoterapeutyczna ?

Pacjent w czasie konsultacji fizjoterapeutycznej zyskuje szeroką wiedzę o swoim problemie oraz praktyczne wskazówki dotyczące dalszego postępowania:

• rozpoznanie rodzaju i stadium zaawansowania schorzenia,
  • możliwości leczenia i rehabilitacji danego schorzenia,
  • indywidualny program fizjoterapeutyczny, w tym liczba i częstotliwość zabiegów,
  • zestaw ćwiczeń do samodzielnego wykonywania,
  • odpowiedzi na pytania i wątpliwości dotyczące schorzenia.

Konsultacja fizjoterapeutyczna - warto wiedzieć

Od jakiegoś czasu nie musisz posiadać skierowania na rehabilitację od lekarza specjalisty. Na rehabilitację może zakwalifikować Cię mgr fizjoterapii.Dzięki temu rehabilitacja zostaje szybko rozpoczęta i na bieżąco przekazuje wskazówki i zalecenia dotyczące pracy w domu.

Co dalej ?

Jeśli fizjoterapeuta po konsultacji w gabinecie stwierdzi, że niezbędna jest rehabilitacja np. po złamaniu w celu zwalczania bólu, przykurczy lub zaników mięśniowych, czy przy innych schorzeniach narządu ruchu lub neurologicznych, wtedy zaleca różnorodne zabiegi. Dzięki wiedzy, umiejętnościom oraz doświadczeniu właściwego fizjoterapeuty rehabilitacja pacjentów przynosi szybkie efekty.

BEZPŁATNE KONSULTACJE FIZJOTERAPEUTY

w poniedziałki i czwartki w godzinach: 9:00 - 10:00

Zadzwoń ! 535- 513-539

Konsultacje fizjoterapeutyczne prowadzi – fizjoterapeutka mgr Małgorzata Ryt z bogatym doświadczeniem praktycznym oraz licznymi pozytywnymi opiniami pacjentów.

Jeżeli nie masz żadnych dolegliwości, nie czekaj, aż się pojawią – bądź świadomą osobą!

4.7857142857143 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 4.79 (7 ocen)

Kiedy i w jaki sposób powstaje choroba zawodowa?

kwiecień 19, 2021 4074

Zastanawiasz się czy choroba zawododwa dotyczy Ciebie? A może chcesz wiedzieć jakie świadczenia przysługują z ..

Choroba Parkinsona w pigułce

kwiecień 15, 2020 3800