Czego nie wiesz o masażu bańką chińską?

Publikacja: Listopad 28, 2019

Masaż bańką chińską to popularny i skuteczny sposób na wiele dolegliwości związanych z bólem, jak również skuteczny sposób na cellulit rozstępy i wiele innych.

Przeczytaj, co powinnaś/eś wiedzieć zanim udasz się na ten zabieg!

1. Opiera się na starożytnej medycynie chińskiej. Początkowo stosowano go przy likwidowaniu zastojów żylnych, w chorobach płuc, w przeziębieniach, w infekcjach.
  2. Leczniczo pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa i napięcie mięśniowe u osób zestresowanych, prowadzących siedzący tryb życia oraz po wysiłku fizycznym, wspomaga profilaktykę chorób płuc i układu krążenia, poprawia przemianę materii  oraz przyśpiesza usuwanie z organizmu toksyn, rozluźnia napięte i obolałe mięśnie karku
  3. W kosmetologii  przywraca jędrność skóry, pomaga modelować sylwetkę,  zmniejszyć widoczność rozstępów i cellulitu oraz zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach ud, pośladków i brzucha dając widoczne efekty wyszczuplające.
  4. Przeciwwskazaniem do masażu  są: żylaki, stan zapalny, zaburzenia krzepliwości krwi, gorączka, choroba zakaźna , zakrzepy, zaawansowana miażdżyca, tętniaki, krwiaki, obrzęki o nieznanej etiologii,  skłonność do pękania naczynek krwionośnych, ciąża.
  5. Mamy kilka rodzajów baniek m.in  bańki szklane ogniowe,  bańki szklane bezogniowe lub plastikowe, bańki gumowe lub silikonowe, bańki z igłą tzw.  bańka HACI. Użycie ich będzie zależało od wskazań i celu zastosowania.
  6. Do masażu stosuje się bańki chińskie gumowe,  w których podciśnienie wytwarzane jest poprzez naciśnięcie bańki na ciele pacjenta i wywołanie efektu zasysania
  7. Zassanie fałdów skórnych (np. w przypadku stawiania baniek) skutkuje wystąpieniem wybroczyn lub zasinień, które znikają po kilku dniach, natomiast po masażu bańką może pojawić się zaczerwienienie, które znika do kilku godzin.
  8. Najlepsze efekty uzyskać można wykonując go regularnie. Zaleca się serię 10-ciu masaży w odstępach 2-3 dniowych i spożycie przynajmniej półtora litra wody przed i po zabiegu. Profilaktyczny masaż bańką chińską wykonuje się co najmniej raz w tygodniu.
  9. Początkowo masażowi może towarzyszyć ból. Jednak jest na  niego sposób. Po pierwsze można użyć mniejszych baniek, po drugie osoba masująca może kontrolować sposób zasysania skóry i dostosować go do twojego progu bólowego.
  10. Efekty kuracji antycellulitowej zobaczyć można dopiero po kilku tygodniach stosowania masażu, podczas którego warto stosować oliwkę z dodatkami o działaniu antycellulitowym, wyszczuplającym lub ujędrniającym. Dzięki temu skóra szybciej i efektywniej będzie wchłaniać składniki aktywne, a my uzyskamy jeszcze lepsze rezultaty.
  11. By utrwalić osiągnięte efekty warto pamiętać też o aktywności fizycznej oraz diecie gdyż takie połączenie zwiększy Twoje szanse na zniwelowanie pomarańczowej skórki oraz poprawi stan i kondycję skóry na długi czas.

Skąd mam wiedzieć, który masaż jest dla mnie odpowiedni ?

grudzień 12, 2019 3953

Przewodnik ten pomoże Ci poznać wiele korzyści i zalet najpopularniejszych masaży oraz zdecydować, który z nic..

Nietrzymanie moczu – problem powszechny, wstydliwy i lekceważony!

wrzesień 30, 2021 2476

Nietrzymanie moczu - to wstydliwy problem, który budzi nasze zażenowanie i chodź nie zagraża życiu, może znacz..