Rehabilitacja

Terapia bólów kręgosłupa

Jakie są przyczyny bólów kręgosłupa?

Zespoły bólowe kręgosłupa mogą powstawać na podłożu mięśniowym, stawowym lub nerwowym. Właściwe określenie przyczyny jest kluczowe, gdyż od tego zależy wybór rodzaju terapii. Mięśniowe bóle kręgosłupa powstają głównie u osób młodych, a wywołane są najczęściej długotrwałą, wymuszoną pozycją np. podczas pracy, lub niewłaściwymi nawykami ruchowymi. Należy wówczas rozluźnić napięte tkanki poprzez zastosowanie klasycznego masażu leczniczego oraz zwrócić uwagę na unikanie przeciążeń podczas dnia codziennego.

Jakie zabiegi wykonujemy?

• Masaż leczniczy
  • Światłoterapię
  • Elektroterapię
  • Laseroterapię
  • Magnetoterapię

Czy stosowane metody są bezpieczne?

Tak! Stosujemy wyłącznie uznane metody terapeutyczne. Ponadto zawsze upewniamy się co do wskazań i przeciwwskazań stosowanych zabiegów. Przykładowo metodyka pracy z młodym pracownikiem biurowym z zespołem przeciążeniowym będzie zupełnie inna, niż w przypadku osoby starszej z licznymi zmianami zwyrodnieniowymi i osteoporozą. Wykonywane przez nas techniki znajdują zastosowanie zarówno u pacjentów z ostrymi, jak i przewlekłymi bólami kręgosłupa.

Jak uchronić się przed nawrotami bólów kręgosłupa?

Bardzo ważne jest zapobieganie ich przyczynom, a więc: przyjmowanie odpowiedniej pozycji np. podczas podnoszenia przedmiotów, maksymalizacja ergonomii stanowiska pracy oraz wzmocnienie gorsetu mięśniowego poprzez ćwiczenia fizyczne. Osobom narażonym na stres polecamy stosowanie masaży profilaktycznie w celu rozluźnienia napiętych mięśni, co prowadzi do poprawy krążenia, ułatwienia odpływu produktów przemiany materii i dopływu tlenu do tkanek.